Wednesday 20 April 2011

tEnTaNg pErAsAaNkUh..!!


13april 2011 lahirnya si kecil yg b'name PUTERI FIRHANA DARWISYA BIN FATHURRAHMAN FARIS..dy merupekan ank sdare ku yg pertame...merangkap cucu sulung mak ayah aku..hohoho!!sukerla mak ayah aku tu..dpt cucu sulung..aku tumpng gmbire jerkk...nk dijdikn crite aku pn blik S.alam pd 15 - 17 April bersame sista ku syg Sis Nanie...nk tgk baby punye pasal..huhuhu..!!Aku pn ajak la mak aku g hspital kt Hospital Besar Tengku Ampuan Rahimah tu keesokan hrinye...malangnye xdpt tgk dekt2..blh tgk kt tingkp lua jerk..hukhuk..sedeyy..kali pertame aku tgk dy,haihh...SUBHANALLAH...comelnyeee dy...mcm nk gigit2 je..nsib baeklah ank org,kalu ayam da lme aku gigit2 smpi ke tulng..hahaha!!kesian pn ade jgk..sbb dy kne tahan kt wad..tp,takpe...mlmnye abgku bwk baby n isteri dy blik rumah..n aku dapat tatap dy puas2..aku pgng je tgn dy..nk dukung xbrni..hehe..sbb baby tu kn lmbut..kang salah urat plk..teleng plk budk tu..huhu...aku snap pic dy byk2..wt knngn..nk upload nti2 la yer..TUNGGU..!!!huhu...mak aku pnye seronok smpi ke tgh malam dy duk belek baby tuh..aishh..melepas durian aku...jnji nk bli..smpi sume kdai tutup..huhuhu...bile tgk baby tu je,rse sonoknye klu ade anak sdri..tp,nk bersalin nye susahla kn..memgla org ckp klu bersalin normal ni dose sume t'hapus..tp sakit oooo....Allah s.w.t je yg thu..klu operate lg la perit..kne jge pantang..jgn nk merapu2 minum kopi yer..kang bentan bru tawu...huhuhu..!!

Pagi 16April tu kami sekeluarga berjoging di tasik Kota Kemuning..mak abah aku n adik2 sume joging..aku n kak nanie jalan jerk..sbb kak nanie xbwk kasut sport..ape daa kak nanie tuh..tp xpe..aku lari sorg2..bia kak nanie smbang ngn adik aku aina..lpas 1 pusingan tasik tu kitorg pn smpi..tbe2 angin kuat..nk ujan lbat..apelagi..cpt2 msuk lam van..ujan turun dgn lbatnye(aishh..skemanyer)..huhu..ikutkn nk blik rumh trus agkt kain..sbb subuh2 aku sidai kain ngn adik aku dkt 2 bkul besar..ni sbb aku bwk blik bju aku yg 2 mggu xbsuh..haha!!malas ar..kt umah aku xde org gaji jepun (mesin basuh)..huhu..nk cuci pakai tgn tu malas beno..dahla aku alergik ngn sabun..mngde2 kn?hehe..abah aku kate xpyh blikla..trus g mkn kt kdai..sarapan..huhu..htiku berbunge2..sbb perut aku da lapo sgt nih..aku mkn soto ayam..nyum2 sedap oo..pekena ngn milo panas..perghh..memg xhengat la..hehe..

Sebelum aku g tgk baby kt umah abg aku malamnye,tghari tu kami adik brdik n mak abah serta kak nani berjimba2 di Kompleks PKNS..huhuhu!!!gara2 teman mak aku wt facial muke...mak aihh..lame beno...smpai da kematu punggung aku ni ha..smntre mnunggu mak aku siap wt facial,kmi adik brdik jln2 la kt c2..g mncekik dlu..dahla xsedap..smpi skit prut aku..tp hbis jugak..sebab lapo..huhuhu..tgh dok2 syok pusing2 kt c2,adik2 aku plk meragam.lari sne..lri sini..haihh...mngmuk la aku mcm singer betina..nk bg snyap,aku umpan la bli cokelat n mainan..trus duduk diam..tgh duk sibuk2 beli belah,perut aku memulas plk..aiyoo..mne nk crik tndas ni..pusing2 aku kt c2..crik tndas xjmpe..da nk t'keluar da nih..da memg ujung tnduk nih..aku tahan je..muke aku da ketat ni ha..last2 jumpe jgk tndas..tp,rmi org..adoiiii...nk je aku redah je toilet tu..tp aku wt muke maintain cute je..pdhal nk terkeluar isi ni ha..huhuhu..kelakar2..
2jam pastu mak aku pn siap wt facial..abah aku da bising2 kt lua..hehe..beserla..org laki..mne suke mnunggu..nsib baik abah aku pnyabar.dy tggu jerk..n then kitorg pn balik dgn haty yg girang..yibba2..!!angre2..!!smpai rumah kitorg rehat...:)

Hari terakhir di rumah..pagi2 da bangun..siapkn bekpes tuk fmily..menunye kueteow goreng..smbil2 tu adik aku n kak nani duk siapkn brg2 tuk mkn tghri..msk awal snng..pukul 11 da boleh makan..hehe..menu tghri msk ayam panggang,pecal,sayur petola,udang bakar n mee kari...sedapp kn?hehe..tghri tu aku siap2 nk blik n.9..b4 blik tu mak aku suh wt donat..uli pnye uli smpi siap.n then aku biar sejam..xnaek2..rupe2nye terlbih air..sedey nyer..aku wt skli lg..nseb baek jd..huhu..yerla..mak aku t'ingin sgt nk mkn..so,aku ank ksygn dy aku wt kn lah..sayang mak oo..huhu..mak aku bkn xpndai wt donat taw..cume dy nk rse air tgn ank dare dy ni ha..huhu..!!pukul 2.30ptg kitorg grk blik n.9..tp g melaka dulu.sbb nk anta adik aku g SBP Selandar..jauhhh betul..smpi t'lena aku..huhu..Alhamdulillah..kami selamt pergi..dan selamt pulang..Cian kt abah aku..msti dy penat..abah aku bwk kereta mcm F1..laju oo..mak aku asek bising jerk suh plhn2..abah aku wat dek je..hehe..

Dah penat aku celoteh..cukupla smpi disini..hehe...lengkap 3 ary aku crite perasaan pulang ke rumah..memg hepi ooo...terubat perasaan rindu aku kt emak,abah n adik ku yg terchenta...hehe..!!Korunk yg duk jauh2 tuh,rjin2 jnguk mak ayah di kmpung yer..Ingatlah orang yg tersayang..jgn ingt pakwe/makwe jerkk.huhu..!!!
Bye2..!!Assalamualaikum...Peace..!!!!

Puteri Firhana Darwisya



No comments:

Post a Comment